عایق کاری موتورخانه

آموزش عایق کاری موتورخانه و تاسیسات + فیلم

تفاوت عایق کاری تاسیسات موتورخانه با پشم سنگ یا پشم شیشه در محدوده تحمل دمایی آنهاست

در عایق بندی لوله ها در مرحله اول قطر لوله را با خود عایق اندازه میگیریم.سپس عایق را به صورت طولی و یا به صورت عرضی برش میزنیم,

سپس عایق را با سیم مفتول نرم (تقریبا 0.8mm) به دور لوله می پیچانیم,

برای اینکه لوله فرم قبلی خود را بگیرد وصاف باشد مقوا را با چسب کاغذی به دور لوله گرد میکنیم وبا چسب میچسبانیم,

در مرحله بعد پلاستیک را به دور لوله میپیچیم برای جلوگیری از خیس شدن مقوا در هنگام مل و ماستیک کردن بعد از پلاستیک نوبت به پارچه میرسد،پارچه را برای دور لوله اندازه میگیریم و پنچ سانت اضافه تر از قطر لوله برش میزنیم.

سپس مل را که قبلا آماده کردیم.که نحوه آماده کردن آن به این صورت میباشد در یک ظرف بزرگ حدود 100 لیتری اول آب را میریزیم و مل ها را در آن خالی میکنیم بعد از حدود ده ساعت یا هر چه بیشتر بهتر برای خیس شدن کامل مل صبر میکنیم سپس آن را با دست هم میزنیم و یک ششم مل چسب چوب اضافه کرده و به بهترین صورت حل میکنیم.وپارچه را داخل آن ظرف آغشته به مل میکنیم

سپس مل پارچه را گرفته و روی لوله ها یا مخازن میکشیم.وبعد از خشک شدن پارچه رنگ روغنی بر اساس نوع لوله آب سرد یا گرم و… نوع رنگ را میزنیم و در این مرحله عایقبندی و عایقکاری به اتمام میرسد.

 

garmadar.com

برای تماس با ما کلیک کنید

کامنت بدهید

دیدگاه خود را بنویسید